warmwaterdruk is soms heel laag, hoe komt dat?

vooral s'morgens is de druk van het warmewater vaak laag. even later is het weer goed hoe kan dat?
kan er niets over vinden alleen als het altijd laag is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

doordat 's nachts geen water word gebruikt, zakt de druk wat. Als je weer een kraan open zet, of er water word gebruikt, zal de druk weer stijgen en naar normaal niveau gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar zakt die druk?

Andere antwoorden (2)

Wellicht zijn de buren dan aan het douchen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De druk van warm en koud zou altijd gelijk moeten zijn, want beiden zijn aangesloten op dezelfde waterleiding.

Als bij gebruik de druk wegvalt, dan houdt dat in dat er ergens een gedeeltelijke blokkade zit.

's ochtends is het meestal kouder,
verder kan ik niks bedenken.

Wat ik eigenlijk denk is dat de waterdruk wegvalt omdat iedereen in de straat tegelijk onder de douche staat. Bij het koude water merkt je dat minder doordat het warme water eerst nog door de ketel moet. (weerstand)